-livet i en norrlandsträdgård

fredag 11 februari 2011

Vinter....

Veckans tema är vinter hos Katarina. Och vinter har vi gott om här i norrland! Tur att vintern kan vara riktigt vacker när
allt är vitt, frostigt och rent.
 Om jag sitter och tänker tillbaka på vintern en sommardag tänker jag inte på alla svinkalla dagar (dom är ganska många i kallhålan Vännäs).
 Nej,  jag väljer tänka på de dagar (även om dom är färre) vi verkligen kan njuta av vintern.
 Sol, snö och värme i en härlig kombination:)........hoppas vi får många sådana dagar......snart!!.....det behöver vi alla.....
(hm....jag fuskade lite och gjorde 'en' mixbild)
 
......och så vet man att det inte är långt kvar till sommaren!!
Titta in på bloggen 'Roses and Stuff' och se fler tolkningar.

Ha en fin helg!

10 kommentarer:

  1. En sån där dag med pimpling, korvgrillning och varm choklad som man bara längtar efter. Ååå vad härligt!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tror att jag njuter nästan mera av härliga vårvinterdagar ute än heta dagar utrikes.
    Underbara dagar som jag hoppas vi får många av.

    Ha en riktigt fin helg

    Kram/Gunilla

    SvaraRadera
  3. oj, vad det ser ljuvligt ut där på isen!
    håller me, vinterdagar med sol och värme är alldeles underbara!
    kram
    susanne

    SvaraRadera
  4. Härliga vinterbilder, ser riktigt mysigt ut!
    Ha en fin helg!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  5. Härligt collage!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  6. Så klokt tänkt ! Visst ska man fokusera på det bästa, då växer det ! Ha en underbar helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  7. Det är lätt att glömma att det faktiskt kan vara rätt fint även när det är vinter. Men idag har vi -32 grader kallt i kallhålan Brännberg. Inte ens katterna vill gå ut...
    Ha en bra dag / Hans

    SvaraRadera
  8. Härlig bild med härliga vinterupplevelser!
    Får mig att tänka på våra semestrar i Sälen och Åre.
    kram

    SvaraRadera
  9. Härligt vinter-collage som andas GLÄDJE!

    SvaraRadera
  10. Hej Stina!
    Åhhh, vilka fina bilder!
    Vårvintern är nog min favorit årstid :=)

    Önskar dig en fin Alla Hjärtans Dag. Hoppas du får många krmar!

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina