-livet i en norrlandsträdgård

fredag 30 september 2011

Mina finaste....

....blommor i trädgården just nu är.....
.....'William Baffin' som tog ett nytt krafttag i slutet av sommaren och sköt upp några nya fräscha grenar som blommar så vackert nu i
'grevens tid'...            
... och 'Summersnow' har blommat länge nu och än kommer nya knoppar....
......liksom söta, söta buskrosen 'Bonica' som ger en full utdelning av blom ända tills frosten riktigt nyper till...
....jag har sagt det förr, fantastisk ros!!
......men allra sötast är mina  älskade underbara barnbarn Elle och Isak,
fantastiskt få följa när dom växer och utvecklas,
 det här är livets efterrätt :D
Pippi dressarna som jag stickade passar perfekt nu !
Ha en fin helg

12 kommentarer:

  1. Oj - mycket fint hos dig idag :) Klematisen summer snow blommar hos mig med och det är jag så glad för :)
    Vilka underbara barnbarn du har! Urgulliga med fina tröjor :) Jag stickar själv och är lite sugen på just sådana tröjor, har syskonbarn som jag stickar till :)
    Ha en skön helg :)

    SvaraRadera
  2. Sommarens sista flor nu i hösttider är så härliga. Vackra bilder på blommor och barnbarn.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  3. Härligt med vacker höstblomning att njuta av, William Baffin ser jättefin ut och den står på min önskelista när det blir dags att byta ut någon av klätterrosorna! Vackrast är ändå bilden på dina undrebara barnbarn i sina söta tröjor!! Jag får nog vänta ett antal år än innan jag får några härliga barnbarn att pyssla om, eftersom jag fick mina två barn i rätt så "mogen ålder":)))
    Ha en skön och fin helg!

    SvaraRadera
  4. Få se om det lyckas nu med att kommentera...Jättefina pippitröjor..Albin tyckte så om sin tröja han fick på sin 4 årsdag. Du har oxå jättefina blommor.

    SvaraRadera
  5. Vilka söta barnbarn :) längtar till våren då jag oxå blir en lycklig mormor Kram Suss

    SvaraRadera
  6. åh vad fina blommor! Tvillingarna är verkligen fina och moderiktiga i sina tröjor. Du är så duktig på att sticka Stina!

    SvaraRadera
  7. Underbart med livets efterrätt när de är så söta.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  8. Smukke blomster.
    Dejlige børnebørn.
    Vi har 13 børnebørn, 3 oldebørn og den tredie er på vej.
    Dejlig med en stor familie.

    SvaraRadera
  9. Ja, snart har du de där två också i din trädgård bland allt det andra underbara.
    Medstjälpare kallade sonen sig när han skulle vara med överallt och han hade ingen aning om att han sa fel, fast rätt ändå:)

    SvaraRadera
  10. Bonica och Summersnow - vilka finingar!

    Heeeej!
    Klicka in dig till Svenska Trädgårdsbloggar.se, läs nya medlemsregler och förnya ditt medlemsskap om du vill fortsätta vara med.... Och det hoppas jag att du vill:-)
    Ha en fin helg, kram H.

    SvaraRadera
  11. De allra finaste du har är Elle och Isak.kram syrran

    SvaraRadera
  12. Alla blommorna är jättefina men SÖTAST är ju helt klart dina små söta pippiklädda barnbarn!
    önskar dig en skön söndag/Mia

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina