-livet i en norrlandsträdgård

söndag 12 maj 2013

Rudolf flyttar.....

....inte hemifrån, men till en annan plats i trädgården. vi har insett att det kommer bli för trångt åt Rudolf vid nya carporten och förrådet.
Det är tur att trädet fortfarande är hanterligt att flytta, men det är ändå ett ganska tungt projekt....

 .....jag är så tacksam att jag har en sån grävvillig sambo som tar det tyngsta arbetet. Jag ser det som en 'WOD', säger han. Han är nämligen en inbiten Crossfit utövare :)
Här åker grässvålen av.....

 ....sen var det dags för Rudolf att få släppa taget ,
det gäller att få med så mycket rötter som möjligt...

 ....flytten gick till andra sidan trädgården, nu gäller det att vattna...vattna....vattna.....

...nya rabatten ser ut som en tjock böna, jag har en känsla att den kommer ta en annan form (större) i framtiden:)
 Men nu ska den fyllas med perenner, jag får se vad det blir, har inte bestämt mig än. Förutom 'åkerbären' som följde med flytten runt Rudolf, dom får vara kvar. 

Ha dé gott.... 
 jag hoppas vi får många fler dagar som idag..... 
...har varit underbart att få känna på lite vårvärme!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina