-livet i en norrlandsträdgård

lördag 27 juli 2013

Inspirerande besök........

....har vi haft idag i vår trädgård. 
Umeå stads trädgårdssällskap skickade en förfrågan till mig i julas om jag ville ha en liten visning av trädgården på deras Jubileumsresa 27 juli. Dom skulle besöka ett antal trädgårdar i södra Västerbotten under dagen.

Lite pirrigt var det allt, första gången jag har ett busslast på besök.
Det är lätt att bli hemmablind. Jag hoppades iallafall att dom skulle få en skön stund i vår trädgård, då vi hade det underbara vädret med oss.

Trevligt med trädgårdsfolk, jag fick många kul frågor om både det 
ena och det andra. Några frågade bla hur jag gjutit 'solitärbordet'.
 Här är en länk till tidigare inlägg om detta. 

Kul att höra alla kommentera om vår trädgård!
 Hoppas jag/vi kunde bjuda på lite idéer och inspiration.
Vi blev iallafall inspirerade av besöket:)

Flera undrade också om vår myggdörr. Vår ytterdörr står öppen så mycket som möjligt under sommaren, tyvärr kommer det då alltid flugor o mygg in. 
I år hittade jag en superbra lösning på problemet, 'Bugoff ' heter myggdörren som jag köpte på  'Myggdörren.se', och det ångrar jag inte en sekund :)

Ja..då var det bara att koppla av och önska lycka till med resten av trädgårdsresan, jag önskar nästan att jag också hade hoppat på bussen...
....istället blev det en skön dag på stranden med tvillingarna, nära o kära:)

Ha det gott i sommarvärmen
och tack för besöket!

9 kommentarer:

  1. Kul att få besök av trädgårdsfolk.
    Ser flera som jag känner :=)
    Är övertygad om att alla trivdes och tyckte om det dom såg i din fina trädgård.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja....det är tur att det finns så många trädgårdar för olika tycke och smak:)
      Ha det gott.

      Radera
  2. Margareta i Umeå28 juli 2013 kl. 10:21

    Tack för att vi fick besöka din fina trädgård i går. Inspirerande och rofylld. Ser fram emot att träffas igen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag/vi ska absolut komma och besöka dig och din trädgård :)
      Ha det gott

      Radera
  3. Jättefin trädård Ni har gjort! Skulle gärna komma igen och ta med mig gubben för inspiration.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att komma !
      Ha dé

      Radera
    2. Låter bra det. Jag skickar dig ett vanligt mail så kan jag få Er adress.
      //Therese

      Radera
  4. Hej igen. Du berättade om att du köpte fröer från en tjej i Norrbotten. Vad heter non? FInns det någon hemsida?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej
      Du ska absolut få länk till Helen.:) Hon är förresten den som skrivit första kommentaren på det här inlägget 'Helen'. Hennes blogg 'Tankar om och från min trädgård' är späckad med tips o kunskap ! ( se min blogglista) Hon har också en hemsida där man kan köpa frön som hon själv plockat från sin trädgård.http://helens-tradgard.se/
      Ha det gott o lycka till /Stina

      Radera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina