-livet i en norrlandsträdgård

tisdag 2 september 2014

Lyxigt....

....tycker jag det är att få frossa i egna druvor, 
 nu har dom äntligen blivit mogna och söta:)
 Nåja, inte alla kanske, men jag är inte kräsen, goda är dom iallafall med mycket smak .
Det har varit kul att få följa alla vackra 'mognadstadier' av druvan... 
Annars är det Physalisen som tagit över växthuset, dom äter vi vartefter dom mognar, så goda!! 

 Hur gick det för ingefäran då?
 Jo, hela sommaren har det lilla skottet som kom direkt stått helt stilla. 
Jag tänkte, händer det inget mer är det bara att kasta den på komposten.
 Plötsligt för ca två veckor sen började två nya skott växa och dom växer snabbt....så komposten får vänta...

Blommorna kring och på bron går i grönt och vinrött, Oxalisen som vanligt, Törnrosas kjortel och 'Rödklöver' tillsammans med 'indianmint' matchar fint.
 'Rödklövern' tänker jag använda mer att ha i kruka, supertålig och snygg. Risken är bara att den sprider sig mer i trädgården eftersom den frösår sig själv mycket villigt :)! men det kan jag ta....


Nu får vi njuta av några varma sensommardagar, om prognosen stämmer...
...och drömma oss tillbaka till den underbara sommar vi haft :)

Ha dé gott

1 kommentar:

  1. Hej!
    Alltid kul att läsa och titta på din blogg!
    Kram Pia

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina