-livet i en norrlandsträdgård

fredag 3 december 2010

Blommig fredag....på fönsterbrädan

'På fönsterbrädan' är veckans tema.
 Jag har inte speciellt mycket på mina fönsterbrädor i köket förutom några blommor och en traditionell ljusstake.
Kul  att mina Sankt Paulior (jag har bara vita) äntligen har börjat blomma och då lagom till jul :-)
Dom har inte varit generösa med blomningen i år utan sett rätt bedrövliga ut!
Några vita hyasinter (gillar vitt) är inhandlade och jag vill också ha en snygg Amaryllis, det ska förhoppningsvis ordnas i helgen, så lite mer 'jul' ska det bli
 på fönsterbrädan ^^
Mer bidrag på temat kan avnjutas på Katarinas blogg HÄR 
Ha en skön helg och 2:a advent!
Stina

14 kommentarer:

  1. Vitt är sååå fint och ditt foto är kanonsnyggt. Även din header är mysig.Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken romantisk och ljuvlig bild! Jag gillar också vitt till julen.

    SvaraRadera
  3. Så otroligt fina dina vita S:t Paulior är.
    Vitt är ju en fantastisk färg på blommor.

    Ha en fin helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Gillar verkligen st paulia//Britt

    SvaraRadera
  5. Blommande S:t Paulior väldigt vackert och är dessutom de vita så faller de mig i smaken. Jättefint foto an din fönsterbänk :)
    Tjingeling

    SvaraRadera
  6. Jättefin bild från din fönsterbräda! Vitt är så vackert! Fin headerbild!
    Ha en trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken ljuvlig bild, jag gillar också vita Sankt paulor bäst. Ha en fin helg !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  8. Sån fin och mjuk bild! Vita blommor är jättevackert.

    SvaraRadera
  9. Hej Stina!
    Sååå vackert foto du visar oss.
    Dina Saint Paulior visar sig verkligen från sina bästa sidor.
    Hoppas du också får en skön och härlig helg!

    SvaraRadera
  10. Heja...MER VITT :)

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    Välkommen att vara med :)
    Håkan

    SvaraRadera
  11. Underbar bild!
    Ha en fin helg! / Irene

    SvaraRadera
  12. Jag måste bara få kommentera din header: vilken underbar vinterbild!!!

    SvaraRadera
  13. vad gör du för att få dina St paulior att blomma. Får aldrig mina att blomma!!! Ha en fin söndag/Gela

    SvaraRadera
  14. Tack för alla snälla kommentarer, kul att ni gillar min header, det är så det ser ut i min trädgård just nu. Ha en fin vecka!

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina