-livet i en norrlandsträdgård

fredag 11 mars 2011

En blå känsla.....

Jag fick klura lite innan jag kom på hur jag tolkade en blå känsla
som är temat denna vecka hos Katarina.
 Min tolkning blev denna......
Vintern som äntligen håller på att släppa sitt grepp, bjuder oss ofta på en blå feeling. Ibland när man fotar på vintern kan det vara svårt att hitta 'rätt' ljus, utan det blir ofta en stark blå ton.
Fast det kan också vara riktigt vackert, tycker jag :)

.....här växthuset en kall 'blå' dag i januari, mjukt inbäddad i väntan på att få fyllas med växter, värme och god lukt.......snart har vi väntat klart^^
Min tolkning blev inte speciellt melankolisk, fast mitt i mörka/kalla vintern kan känslorna bli lite dystra när man vet hur låååång vintern är:/
Och nu på morgonen har vi skottat 1 dm nysnö...och det snöar fortfarande...hm

Gå in och läs om fler  tolkningar på 'Roses and Stuff'

Ha en fin helg

16 kommentarer:

  1. Mmm mycket blå snö!!!
    Och den vill inte jag ha tillbaka nu.. när solen skiner och himelen är blå!

    SvaraRadera
  2. En jättefin tolkning. Vi har också fått lite snö nu de senaste dagarna. Super fin header!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Bra tolkning! Visst kan man bli moloken av all snön!!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Det är vackert med det blå i den egentligen vita snön. Snart är den borta och glömd!
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Vacker blåstickig snöbild - jag tycker att de blå nyanserna på snöblider är VACKRA!

    Helgkram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  6. Jag tycker också det är vackert med de blå nyanserna i snön.....
    men snön vill jag inte ha tillbaka....inte nu iallafall ;)
    Ha det bra ;)

    SvaraRadera
  7. jag tyckte också det var svårt att hitta bilder som förmedlade en blå känsla ,men du har lyckats. Även om det nu är nått man längtar til efter nu, fast här snöar det för fullt idag.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  8. Hej Stina!
    En fantastiskt tolkning av veckans tema!
    Superfin bild!
    Ja, nu vill vi att den blåfärgade luften förvandlas till en ljus klar ton med inslag av grönt.
    Önskar dig en trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Alla vackra vinterbilder till trots (och din är fantastisk!)... nu räcker det med snö!!! Här var det också vitt i morse... Blä!!!!
    Helgkram!

    SvaraRadera
  10. I like your interpretation. Different and unique. Your photo is very beautiful too.

    SvaraRadera
  11. Mer snö jag då kan det vara lite tufft!!! Men snart är våren här!!!! Önskar dig en fin helg/Gela

    SvaraRadera
  12. Det var inte helt lätt att hitta en passande bild till ämnet idag tyckte jag men du har valt en Underbar bild!
    Trevlig helg
    mia

    SvaraRadera
  13. Jag älskar blå feeling, den ton som man får när man fotar på vintern! Du har lyckats väl med den på din fina vinterbild :) Jisses vad snö ni har!!! Jag skall inte klaga, jag lovar :)

    Ha en skön helg :)

    SvaraRadera
  14. Ja nu tycker jag att det får räcka med snöandet.
    Hoppas att värmen kommer tillbaka så att vi får njuta av fina vårvinterdagar.

    Ha en fin helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  15. vist är det konstigt att det blir blått fast snön är vit!?!? härlig vinter bild :) Kram Suss

    SvaraRadera
  16. Hei Stina!

    Jo,må bare innrømme det:dette var vakkert...
    Hver årstid har sin sjarm!Heldig vi som har fire årstider med alle deres variasjoner...
    Hilsen og klem

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina