-livet i en norrlandsträdgård

fredag 18 mars 2011

Tjuvstart.....

Förra helgen fick jag jobba hårt med min tjuvstart. Svetten lackade och solen sken :D
Först.......
           
  ......skottade jag en lång gång mot växthuset.........

......jag skottade ända fram till växthuset.....men nej......ingen tjuvstart därinne än så länge, bara en snabb 'titt in' att allt såg okej ut, och det gjorde det.
.....jag började istället skotta en sidogång bakom uteplatsen.......
.....skottade även framför förrådet så jag fick upp dörrarna och.....
.....fram med en skön stol. Så efter jag hade skottat upp en liten hörn på uteplatsen skulle få tjuvstarta med att inviga uteplatsen med en skön stund i solen. ...phu..... svettigt men skönt!!
......fortfarande har vi mycket snö kvar....nästan 70 cm fast snön har 'satt' ihop sig. Men när väl snösmältnigen sätter igång brukar det gå fort.
Oj, vad mycket snö det blev i det här inlägget.
Jag måste också får visa något grönt som .....
.........min vinranka,Vitis 'Blauer Burgunder'.
 Som tjuvstarade i januari i källaren, jag har redan fått klippa in rankorna på den och.....
....dom små druvorna fortsätter sin utveckling....tänk om jag får plocka vindruvor  redan till midsommar, det skulle var något :)

Gå in och titta på fler tolkningar hos Katarina på bloggen 'Roses and Stuff'

Ha en fin helg.
 Själv hoppas jag på lika fint vårvinter väder som förra helgen, då åker förhoppningsvis slalomskidorna på.

Ha dé


12 kommentarer:

  1. Här, aningen norr om Skobovägen, är det också vinter(och snöfall!)idag. Men håll ut,i morgon har de lovat sol igen och då blir det utefika!

    SvaraRadera
  2. Mysiga bilder. Tänk att nästa år då ska jag också ha en skottad gång till mitt växthus :-)) Kul med vindruvor. Kram

    SvaraRadera
  3. Men...så mycket snö...och slalomskidor...blir faktiskt lite sugen.
    Önskar dig en riktigt skön helg i slalombacken!

    SvaraRadera
  4. du har betydligt mer snö än vad jag har och jag tycker jag har tillräckligt.härligt med vinrankan, det kanske blir till att trampa druvor då:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  5. Hihi... det var en svettig tjuvstart gissar jag men å andra sidan har du förberett "grävmusklerna" inför säsongen :)
    Jisses vad snö ni har kvar!! Här ligger ett tunt lager som jag hoppas försvinner idag!

    Ha en skön helg i stolen :)

    SvaraRadera
  6. Ja du fick jobba hårt för den tjuvstarten :-)
    Men din vindruva, wow, det ser ut att bli tidigt ja. KUL ! Ha en skön helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  7. Oj vilka snömängder, och jag som gnäller över att vi har mycket snö:)) Härligt med vinrankan, den ger löfte om mycket gott!
    Ha en fin lördag!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  8. Hej Stina!
    Oj, så duktig du var som har skottat allt det där. Du var verkligen värd att få sitta skönt i stolen och sola dig.
    Tycker det är så häftigt med din vinranka som redan har små druvor på gång.
    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  9. Nu ska jag inte gnälla om att vi har mycket snö här, Det är ju inget mot vad ni har. Kram Suss

    SvaraRadera
  10. Trevligt att dela mödan med dessa snömängder! Njut av vårvärmen, snart börjar snösmältningen på allvar!
    / Vincent

    SvaraRadera
  11. Wow! Vilket slitgöra och vilket härligt resultat! En uteplats i solen värdig namnet. -Vinrankan gör mig grön av avund...

    SvaraRadera
  12. jag tycker vi har massor med snö, men ni har nog mera! men det är en härlig tid det här då man mer och mer kan njuta av att sitta ute i vårsolen =)
    kram
    susanne

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina