-livet i en norrlandsträdgård

söndag 22 april 2012

Så här......


....såg det ut 22 april förra våren i trädgården....

 ......och så här ser det ut i år (idag)....hmm
 ....ja...jag vet att det inte är lönt att klaga, men det skulle vara skönt om variationen på vårarna inte var så STOR.

Det är tur jag fick lite förkänning av vår och sommar på trädgårdsmässan i Älvsjö så man klarar sig tills vintern släpper sitt envisa grepp.
Det blev inte mycket fotande på mässan, det var så mycket spännande att titta på att jag glömde bort kameran i fickan:/ 
Till nästa helg ska jag försöka få igång växthuset, det börjar bli fullt under lysrören i källaren:)
Det blir givetvis också en tur till mässan Trädgård och Antikt i Umeå

Ha en bra vecka



7 kommentarer:

  1. Seg vår, inte kul! Fast fullt så djup snö trodde jag inte ni hade kvar. Hoppas solen värmer bort den i ett nafs.

    SvaraRadera
  2. OJ! Det var ju inte lite snö heller. Förstår att du är otålig...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag är så trött på all snö!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Visst är det segt i år?? Man bara väntar ju på att snön ska försvinna och att det ska bli varmare och att det inte ska snöa.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  5. Jösses, vi som tyckte vi hade snö och klagade i högan sky (skäms nästan..). Visst känns det surt när mars var så strålande fin och april visade sin sämsta sida. Vi får hoppas på en lååång höst!

    /Vincent

    SvaraRadera
  6. Oj då, inte kul....Håll ut :)/ Kram från lillasyster

    SvaraRadera
  7. ja de va stor skillnad det.. Här har nog snön smält bort nu.,.finns väl kvar lite i nån skogsglänta där solen inte har kommit sej fram. Idag duggregnar det..o gräsmattan ser för jävlig ut rent sagt.. så mycket vatten..ha det bra..

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina