-livet i en norrlandsträdgård

måndag 21 april 2014

En liten uppdatering....

.....denna härliga tid.
 Här händer det saker både ute och inne.
Som alltid gläds jag mest åt de första blommorna, från minsta tussilago till  trädgårdens alla vårblommor som nu kommer sakta men säkert.


Så mysigt med vår på bron :)

 Nere i källaren börjar det bli trångt, där är bland annat
lite olika grässorter som 'Ekorrkorn' 'Harsvans' 'Svansfjädergräs'.
'Törnrosaskjortel','Sockermajs', körsbärstomater och Gojibär är också på G.
Första försöket med Gojibär, ska bli spännande se om jag lyckas få några bär.

 Jag har inte provat så palettblad förut heller. Än så länge ser det lovande ut, dom är så snygga, vilka härliga färger!

 Det händer saker med ingefäran också, sakta men säkert, ska bli intressant att följa utvecklingen....

Idag har jag röjt i växthuset inför flytten ut med alla småplantor. Jag hoppas kunna ställa ut dom inom en snar framtid. 
Även om det funkar bra med lysrören i källaren, 
blir det ett lyft för alla plantor när dom får det 'riktiga' ljuset.

 I helgen som kommer blir det givetvis ett besök på norrlands egen trädgårdsmässan i Umeå, Nolia Trädgård.

Ha det gott i vårvärmen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina