-livet i en norrlandsträdgård

tisdag 18 oktober 2011

På sluttampen....

....är det verkligen i trädgården just nu.
Åtskilliga nätter med minusgrader har vi redan haft. Nu har jag gjort klart i trädgården inför den kommande 'vita befrielsen'
även en trädgårdsnörd behöver en paus :o.... iallafall jag!
 
.....nåja...än finns det lite fint att titta på. Som Lönnen och Smällspirean 'Diabolo'
fortfarande med vackra höstfärger och....
....fina gräsen, bl.a Tuvrör 'Karl Forester' (den i mitten vet jag inte namnet på),  stadiga och höga ca150cm, dom syns vaja i vinden även när snön ligger djup :)
.....lite enris i amplarna och ljung i krukan, då är det definitivt höst.
 Fast jag hoppas resten av oktober och november kan
bjuda på många härliga dagar, helst utan minusgrader.
Till advent får snön gärna komma om jag själv fick bestämma. Ifjol kom den 16 oktober....på tok för tidigt!!
 Även Trädgårdstina kommer ta lite bloggvila i vinter,
så med det här inlägget säger jag...
 ....ha en skön höst och vinter med många drömmar och planer inför nästa trädgårdsäsong!!
 Vi syns till våren om blogginspirationen infinner sig !!
Kram till alla :)
 

12 kommentarer:

  1. Hejsan Stina!
    Vilka fina bilder du bjuder på.
    Ja, ännu är det mycket som är vackert ute i trädgården, både färger, blad och vippor.
    Håller med dig om att snön kan vänta fram tills det blir advent men jag misstänker att det lär komma betydligt tidigare.

    Du ska absolut ta en liten bloggvila ifall du känner för det. Sen kommer du tillbaka till våren tillsammans med solen och vårlökarna.

    Ha det gott och vi hörs av!

    PS. Det är ett litet, litet paket på väg till dig. DS.

    SvaraRadera
  2. jag ibland sinar blogglusten så man får pausa lite men jag kommer att sakna dig! kom snart tillbaks igen när vårsolen börjar värma dig.
    ha en skön höst och vinter till vi hörs igen!
    kram mia

    SvaraRadera
  3. Hej ! kul att höra från dig. Vackra bilder. Önskar dig en trevlig höst och vinter. Kramar

    SvaraRadera
  4. ha de bra i vinter och jag ser fram emot att få läsa dina inlägg i vår igen!
    kram
    susanne

    SvaraRadera
  5. Riktigt fina höstbilder som jag njuter riktigt av.

    Visst känns det skönt att både trädgården och en själv får lite vila inför nästa trädgårdssäsong.

    Hoppas vi hörs av till våren.

    Ha en riktigt fin fortsättning på hösten och
    den kommande vintern.

    Kram/Gunilla

    SvaraRadera
  6. fina bilder...det är kallt om nätterna nu..så jag tror att vintern snart är här...nu har vi +5..

    SvaraRadera
  7. Tack!! Snälla, snälla Helen.
    Jag blev jätteglad:D
    Den Svarta klockliljelöken är nu planterad, hoppas...hoppas den klarar vintern hos mig.
    Tack ännu än gång/Stina

    SvaraRadera
  8. Så, du gör som Mumin: äter lite granbarr och går i vinterdvala? Ha det så skönt, jag tittar in i vår igen!

    SvaraRadera
  9. Hösten bjuder på fina färger :) och du bjuder på fina bilder :) Kram Suss

    SvaraRadera
  10. Hejsan Stina!
    Fint att posten har fungerat.
    Jodå, löken kommer att växa fint hos dig till våren.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Vilka vackra bilder du visar, ha ett skönt blogglov nu i vinter, hoppas våren kommer snart med ny inspiration.

    SvaraRadera
  12. Kikar in för att önska dig en god fortsättning på det gamla året och ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
    Kram Margot

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina