-livet i en norrlandsträdgård

torsdag 21 juni 2012

Söt....

....är det minsta jag kan säga om 'Prickbräckan
Jag frösådde den januari-11. Förra sommaren kom det inga blommor,utan den såg ut som en liten knubbig bladplanta hela säsongen.
Så roligt att lyckas med en frösådd, helst när man blir belönad med så söta små blommor. Jag har nog lite förkärlek till dom minsta...



....liksom 'Myskmadran' som bildar ett 'hav' tillsammans med sina 
små enkla blommor

Vacker är också 'Gulltöreln' som jag inhandlade i höstas på den lokala plantförsäljningen. Tänk att man blir så glad när något blommar för första gången i den egna trädgården, lite roar en 'trädgårdsnörd' :D

Hoppas alla får en fin och skön midsommar!

Ha dé

4 kommentarer:

  1. Håller med dig...behövs inte mycket för att bli lycklig.

    Jätte vackra växter.

    Du får ha en trevlig midsommar.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, Prickbräckan är verkligen en söt perenn :=)
    Men det är absolut inga fel på de andra två heller.

    Trevlig Midsommar!

    SvaraRadera
  3. Prickbräckan var ny för mig. Söt blomma!

    Trevlig midsommar!
    Daniel

    SvaraRadera
  4. Prickbräckan har jag inte sett förr, spännande.
    Myskmadran är fin, ha en fortsatt trevlig helg /Marika

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina