-livet i en norrlandsträdgård

tisdag 18 juni 2013

Trädgårdshandskarna....

.....ser inte ut som vanligt, utan är fulla med färg.
 Målning av nya carporten och förrådet tar en hel del tid och ogräset växer. Vanligtvis brukar jag ligga i lite extra med ogräsrensningen den här årstiden.  
Det är bara att gilla läget, rensa får jag göra sen.
 Men vad fort det märks när man inte har riktigt tid för trädgårdsskötseln :/

 Jag gillar dom bättre med jord på:)

 En liten titt han jag med i trädgården ikväll. 'Hornrapunkeln' har
växt till sig i år. Den har så häftiga blommor!!
 Tråkig upptäckt att min fina Röda Temynta  nog dukat under i vinter:(
 Min  'Maackia amurensis'  har också haft
 det kämpigt och överlevt 'just se pass'.... märklig vinter.

Lite mer blått att glädjas åt är 'Alliumen' som blommar för fullt och den 'Blå bergsvallmon' som precis är på väg att slå ut :)

Ha det gott 
snart är det semester:)

4 kommentarer:

  1. Oj vad fin, Hornrapunkeln var en ny bekantskap för mig, spännande.

    SvaraRadera
  2. Säger precis som du, hornrapunkelns blommor är urläckra! Kul att den trivs och blir större. Glad midsommar!

    SvaraRadera
  3. Ja ibland måste man göra annat än att rensa ogräs :) trevlig midsommar på er Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Herrliche Bilder....du hast einen schönen Garten...Lieben Gruß Erwin

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina