-livet i en norrlandsträdgård

onsdag 14 augusti 2013

Mina älskade älskade hallon.....

....jag är så tacksam för den rika skörd som ni gett oss i år 
och än är det inte slut. 14 liter är i frysen = rekord! 
Lite svårare att beräkna mängden på allt
 mumsande från hallonriset direkt ner i magen. 
Barnbarnen är här och äter nästan varje dag :) 
Det första jag gör efter jobbet är en sväng till hallonen
 för att äta några nävar, vardagslyx!


.....inte lätt att få en bild på mängden i busken. 
Hallonen är dessutom så fina, utan sorgkanter och mask :)
Jag har ingen aning vilken sort jag har, hallonskotten kommer från början från min systers trädgård i Bålsta. Dom fanns redan där när dom köpte huset.
Men det spelar ingen roll, fantastiskt goda är dom iaf


Tur också att det varit gott om skogshallon,
 så även hallonälskare med eller utan trädgård
haft möjlighet att plocka o njuta av det älskade hallonet:)

Ha det gott!

1 kommentar:

  1. Underbara hallon !! Jag är också så lyclkig över mina hallon. Nåt av det bästa i trädgården :)

    Kram

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina