-livet i en norrlandsträdgård

fredag 20 september 2013

Om jag vore en blomma.....

......så skulle jag vara en ringblomma. Jag kan inte tänka mig en sommar
 utan att ha planterat lite ringblommor. 
Jag har alltid haft en förkärlek för 'gammaldags' växter som jag tycker ringblomman hör till... 

 ....och dessutom påminner ringblomman lite om mig, 
kan både vara prydlig ordentlig och lite hafsigt slarvig.

...som sagt.. min vän ringblomman kommer alltid få plats i min rabatt:)

Se fler tolkningar av 'blommor' på bloggen 'bland rosor och bladlöss'

Ha en riktigt skön helg!

16 kommentarer:

  1. vad kul att du känner igen dig i blomman det är så spännande att läsa jämförelserna. Nu kan jag lite om dig också
    Ha en fin fredag
    kram Meta

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder och härlig tolkning....=)
    Ringblomman känns som du...!!!

    Ha en skön helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Ett härligt val och bra motivation också.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  4. Ett bra val.Så kan vi känna oss lite till mans.
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Ringblommor är ju dessutom härligt, glatt gula och det blir man ju alltid glad av! Ha en fin helg. /Anette

    SvaraRadera
  6. att vara en ringblomma och lysa upp tillvaron för andra är så fint
    bra val
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  7. En god venn er ikke å forakte!

    SvaraRadera
  8. ...och varma färger! Gillar verkligen ringblommor själv!

    SvaraRadera
  9. Jag säger som du; ringblommor (solrosor, tagetes och indiankrasse) har alltid en plats i min trädgård .... trots att de har "fel" färg. Man blir glad av ringblommor.
    En skön helg önskar EL

    SvaraRadera
  10. Saknade verkligen ringblommor i år. Fina och älskar doften av dem. Kram

    SvaraRadera
  11. Ringblommor är pigga och glada! Jag måste verkligen plantera några i min trädgård nästa år!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  12. Det är inte fel att ha en hel hop med små solar i rabatten. Ha det bra /Marika

    SvaraRadera
  13. Jag har aldrig haft ringblommor... Varför inte?
    Ingen aning men helt klart ska jag ha det framöver....

    SvaraRadera
  14. Vilka fina bilder på Ringblommor.
    Det är nu flera år sedan sist jag frösådde den men det går ju att ändra på.

    Önskar dig en skön söndag!

    SvaraRadera
  15. Hej Stina
    vilka GLAD bilder :)
    å missa nu inte..

    BLOGGPARTYT fortsätter.....

    VÄLKOMMEN :)
    Håkan

    SvaraRadera
  16. Ja, men så klart! Ringblommor är jättefina :-)
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina