-livet i en norrlandsträdgård

torsdag 13 februari 2014

Jag måste bara få testa........

.....en ny bekantskap för mig att odla.
 Men först lite bilder från trädgården,
 snödjupet kan jag inte skryta om, fast än är inte vintern slut,
 det lär komma mer....

Bjuder på lite 'vinterblommor' tagna en dag i januari......

.....frostrosor kan vara tjusiga...

....Kärleksörten härligt inbäddad i mjukt fluff....

....Astilben har fått sköna hattar...

...Rosenflockeln i snygg skrud ....

....trädgården har äntligen fått rikt besök av småfåglar.
 När jag bara haft talgbollar att bjuda på har det varit betydligt färre besökare. Dom tycker väl att jag varit lite snål...
 Jordnötter är tydligen en riktig favorit bland talgoxar och blåmesar :)

....och nu till testet. 
Jag blev så inspirerad att prova odla ingefära,
 ska bli spännande se om min gror. 

Hittade odlingstipset här efter att ha surfat runt på Pinterest som är en inspirationssajt för allt mellan himmel och jord från hela världen. Sök bara på 'Garden' med risk att bli fast i timmar:)

Härligt att ljuset nu på allvar kommit tillbaka 
Även om vi inte sett solen än i februari. 
0 timmar soltid i Umeå upplyste nyheterna idag, vi har märkt det :(

Ha det så gott
önskar en fin alla hjärtans dag imorgon 


2 kommentarer:

  1. Fina bilder ! Tror man måste gå ut och fota lite :) inte så kul med blötsnö ! Ha en skön helg! Stina från innertavle

    SvaraRadera
  2. Spännande med ingefäran :) Kika gärna in på min trädgårdsblogg www.facebook.com/naturliganord

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina