-livet i en norrlandsträdgård

fredag 19 november 2010

Drömmar....

Veckans tema hos Katarina är drömmar.
Jag tycker det är härligt att drömma, både att drömma sig tillbaka och framåt. Om litet och stort. I drömmarna är allt möjligt och man kan önska sig vad som helst :)
Här kommer några axplock vad jag drömmer om just nu....
.....att jag ska ha många Dahlior i min trädgård nästa sommar, vilken färg och sort har jag inte drömt klart om...
 .....att jag ska lyckas få mina frön att gro och bli stora välmående plantor till sommaren...

 ....få många härliga stunder i nya växthuset, ett ställe att vila och hämta kraft
bland växter och dofter....

.....tillbaka till sommarens stunder vid vatten....som en strand vid Vindelälven

......eller ett kvällsdopp i Mälaren....


......eller vid en liten fisketjärn utanför Vännäs

......eller varför inte på en strand i Thailand med en god fruktdrink under kalla januari eller februari... skulle inte vara dumt.

En dröm som gick i uppfyllelse i år var majsen,
som äntligen hann mogna,
bara så god!
Jag drömmer också om att vintern inte blir allt för kall och lång, så jag kan få stoppa fingrarna i jorden igen, för att fortsätta förverkliga mina trädgårdsdrömmar!
 Dream on.......

Kolla in fler drömmar hos Katarina på bloggen Roses and Stuff

Ha en skön helg...själv tillbringar jag helgen i Bålsta på festligheter :D

10 kommentarer:

  1. Underbara drömmar och så vackra bilder!
    Ha en trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Riktigt fina drömmar. och att sätta frön är ju verkligen att drömma om ett gott resultat.

    Ha en fortsatt fin helg
    Kram/Gunilla

    SvaraRadera
  3. Växthus, ja men visst! Det drömmer jag också om. Mitt ligger på logen, kom i går från Willab Garden, ska bli så spännande att få se det monterat...att drömma om nu i vinter. Blir väl inte monterat före vårens ankomst, kan jag tro...
    Fina bilder av drömmar du visar!
    Hälsn Lena

    SvaraRadera
  4. Härliga drömmar du bjuder oss på. Kramar

    SvaraRadera
  5. Utan drömmar och visioner kommer vi inte så långt...
    Trevlig helg ;)

    SvaraRadera
  6. Fina drömmar du har. Tänk att ha ett tomt växthus att få starta upp till våren, (är avis).

    /Anette

    SvaraRadera
  7. Det var nästan så jag tänkte, nej visa ej mer nu... du visar så härliga drömmar. Underbart collage med dahlior, jag älskar ju färger och doppet i mälaren helt underbart inlägg. Önskar dig en fin helg/Gela

    SvaraRadera
  8. Hej Stina!
    Underbara bilder som hjälper oss alla att drömma :=)
    Utan drömmar vore livet allt bra trist!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  9. Åh, vilka fina bilder! Bilden på majsen ger mig ett sug efter majskolvar - visst är det gott!
    Ha en härlig kväll!

    SvaraRadera
  10. Jag drömmer också om majsen mamma. Gud så god den var! Jag som inte ens gillar majs ;-)

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina