-livet i en norrlandsträdgård

fredag 5 november 2010

"Läskig" besökare...

Veckans tema  är "Besökare" hos Katarina på Bloggen 'Roses and Stuff'
Mitt bidrag denna vecka är en stor spindel som besökte mina hallonbuskar i sommar. En flitig spindel var det..för jag vet inte hur många gånger jag lyckades riva hans nät när jag plockade hallon. Han kröp då ihop under ett hallonblad i väntan på att jag plockat klart. För att sen på nytt väva stort vackert nät mellan hallonraderna. Jag ångrar att jag inte också tog kort på hans välvävda nät.
Ska jag vara ärlig.... såg jag på denna besökare med skräckblandad förtjusning :o

Har inte en aning vad min spindelbesökare heter!?

 Ha en skön helg

7 kommentarer:

  1. Är inte rädd för spindlar, det var bara av välbehag jag rös.
    /Antte

    SvaraRadera
  2. Jag går faktiskt undan och får rysningar när jag ser en spindel. Det går lite bättre att bara titta på en bild ... :)
    Tjingeling

    SvaraRadera
  3. Ser ut att vara en Korsspindel.
    De är vackra tycker jag men rätt läskiga också....

    SvaraRadera
  4. Första spindeln idag! Jag vet att många människor är lite rädda för spindlar, men det är inte jag. Fast jag vill ju helst ha dem utomhus...

    SvaraRadera
  5. Din spindel ser likadan ut som en jag hittade i en klematis, där den vävt ett stort nät! Spindlar är rätt fascinerande, men de får hålla sig utomhus :)

    SvaraRadera
  6. Nog är den lite läskiga allt, fast jag skriker inte när jag ser dom:) Fint du fångade din besökare på bild!

    SvaraRadera
  7. Hej Stina!
    Läcker bild du fångade spindeln på :=)
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina