-livet i en norrlandsträdgård

söndag 15 maj 2011

Medan jag är borta....

....är det tur att det händer saker i trädgården ändå.
Min snälla sambo sågade och skruvade ihop våra nya odlingsbänkar efter måtten jag önskade:) Själv försöker jag vara till så mycket hjälp jag kan åt min dotter som är höggravid med tvillingar. Utstädning av gamla lägenheten och diverse hjälp med nya lyan var helgens sysslor. 
Vad gör man inte för sina älskade barn (även om dom är vuxna) 

 Några av odlingslådorna täckta av presenning, det är lovat regn dom närmaste dagarna. Sen hoppas jag kunna måla dom, engelskt röd var det tänkt...

När jag tog kort på 'högen' såg jag att prydnadsapeln 'Rudolf' är på G. 
Vilken härlig färg på bladen! Ska bli spännande att få se blomningen, blir så glad när jag ser att den klarat första vintern här så bra :)

Ha det gott!

3 kommentarer:

  1. Duktig sambo du har, det där var ju ett stiligt lådlager! Och vad pigg Rudolf ser ut! :)

    SvaraRadera
  2. Hej stina!
    Härligt att få saker och ting fixade utan att man själv behöver delta, du har en snäll sambo :=)
    Kommer att bli superfint då lådorna är målade klart, måtte det snart sluta regna.
    Spännande med tvillingbarn!
    Önskar dig en härlig dag!

    SvaraRadera
  3. Vilket jobb din sambo gjort. Det är så roligt när de är intresserade ochså.

    Prydnadsapeln är jättefin får den rosa blommor?

    Tvillingar det blir riktigt spännande. Du får ju dubbelt med barnbarn ochså.

    Hoppas att det går bra för henne.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina