-livet i en norrlandsträdgård

tisdag 22 juni 2010

Mattram, mattram, mattram

Ikväll har jag börjat gå en rensningsrond i trädgården och jag såg är
det någon växt som är rikligt förekommande i min trädgård är det Mattram. Den frösår sig mycket rikligt. Ibland kanske lite väl mycket, men jag gillar den ändå och den är hyfsat enkel att rensa bort där man inte vill ha den. Jag gillar den limegröna bladfärgen och den blommar sött senare också:)

Här gömmer den sig bredvid en alunrot.


Här har den gjort sällskap vid myskmadran, dom har nästan samma ljusgröna bladfärg

Kanske lite tråkig bild ?!
Att kantskära är inte så kul men ett av dom snabbaste sätten att få det att se lite prydligt ut i trädgården... tycker jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina