-livet i en norrlandsträdgård

onsdag 30 juni 2010

Ny sådd :-(... och test av nya kameran :-)

Vad hände med mina morötter!? Nästan inga kom upp. Var det för att det var kallt och blött länge efter sådden? Ja, en trädgården är alltid full av överraskningar Nu har jag iallafall sått snabbväxande majrovor och rädisor där istället, nu rackans ska det väl det växa!
Min nya lilla digitalkamera kom idag:) jag var bara "tvungen" att fota runt lite planlöst, SÅ KUL!!!


Fotade denna okända skönhet. Fick ett skott av en vän som berättade att denna växt har gått i "arv" i generationer i hennes släkt. Finns tydligen inte att köpa!? Och dom har aldrig känt till vad den heter. Någon annan som vet?


Snyggingen Millionbell


Min morsdagsros, ingen aning vad den heter men vacker är den ändå:)


Den lilla söta Strandtriften

2 kommentarer:

  1. Jättefina foton blev det av din nya kamera :=) den kan du vara nöjd med, men kamerarn gör inte allt, du är duktig på att fånga bilderna också. Ang. din okända blomma så är min första tanke Gyckelblomster - Mimulus, tycker det ser ut som en sådan.

    SvaraRadera
  2. Tack Helen, jag "googlade" på Gyckelblomster jag håller med, det ser ut att vara en sådan. Där står den som ettåring. Det annorlunda var att man skulle övervintra växten i tex garaget (enligt vännen) inte fröså den varje år. Det kanske går att göra både och.

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina