-livet i en norrlandsträdgård

torsdag 1 juli 2010

Vind i segel...

Det kändes som jag satt i ett hav av segel när jag justerade måttet på seglet som ska sitta över uteplatsen. Nu får vi förhoppningsvis lite mer i skugga vid middagarna. Parasollet som vi har haft har varit lite för litet och någon stackare har alltid hamnat i sol gasset. Sol är skönt i "lagom" doser :)

Köket fullt av segel...


Projektet går framåt, dom tre avskärmningarna på plats.
Armeringsmatta såklart :)


Glas detaljerna får jag förhoppningsvis dit till veckan. Då börjar min semester, skönt.....


Mina frösådda sommardahlier har börjat blomma. Alltid lika spännande då jag inte har en aning vilka färger det blir på blommorna


Fascinerande vacker är dahlians "mittknopp"


En av dom mysigaste rosor jag vet blommar nu, Tornedalsrosen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina