-livet i en norrlandsträdgård

måndag 12 juli 2010

Varmt..Wij trädgårdar...kul

Trots 30 graders hetta var det kul att få uppleva och inspireras av Wij trädgårdar tillsammans med mina systrar och min mor. Tänk om man hade haft alla dessa trädgårdsskötare, det vimlade av dem. Det var en fantastiskt välskött trädgård.
Här kommer ett litet smakprov ut trädgården

Prunkande blomlådor utanför restaurangen som serverade en supergod buffé


På väg in i rosengården....


Gillar man rostiga prylar är det här en idé :)


Blommor i vitt kallad bröllopsvalsen.. hur det nu kan komma sig i Ockelbo ;-)


Innehöll bland annat dessa Dahlior....


Lite oväntad kombination Tuvrörsgräs, Dagliljor och tallar. Snyggt var det


Ett annorlunda "trädgårdsrum". Nästan som hemma i norrländska skogen.

Efter titten fortsatte vi till Borlänge där vi övernattar. När vi skulle gå och äta "hittade" vi en park i centrala Borlänge.
Väl värd ett besök ! Liljeqvistska parken.
Massor av välskötta planteringar med mycket att inspireras av. Och en jättefin lekplats för barn fanns i parken. Tyvärr inga bilder, kamera batteriet var på laddning.
Nu ska jag sova... mer besök av trädgårdar imorgon :)
Natti natti

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder från Wij trädgård!
    Låter som en väldigt trevlig trädgårdsresa tillsammans med de dina, ha det fortsatt mysigt.
    Själv påbörjar jag min sommarresa mot Lettland i natt :=)

    SvaraRadera
  2. Då måste jag få önska dig en trevlig resa. Hoppas du får se mycket fint och äta gott :-)

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina