-livet i en norrlandsträdgård

tisdag 27 juli 2010

Lilla Grönliljan

Tänk att mitt lilla skott av Grönliljan blommar, det trodde jag aldrig skulle ske redan denna sommar. Är den så här fin nu kan jag bara tänka hur vackert det blir när den växer till en stor planta.
Just nu gör den sitt bästa för att synas i rabatten :)
I love it !!



Nu har jag fått glaskulorna till betongbordet.
Det blev pricket över i !
Dom "lyser" i rätt vinkel, en bonus som jag inte räknat med.
Jag är riktigt nöjd över resultatet. Det blev ett annorlunda bord som jag ville ha :D


Idag ska jag fortsätta fixa med kantstenen på den utvidgade rabatten. Ett ganska tungt och tråkigt moment i trädgården, men så
skönt och praktiskt när det är klart.

Ha en fin fredag!

4 kommentarer:

  1. En både söt och vacker växt. Den har jag har aldrig hört talas om förut. Jätte fint blev ditt bord :-)) Lena/isis

    SvaraRadera
  2. Hej Lena
    Visst är det en riktig snygging! Härdig ända till zon 6. Bra för mig som bor i en riktig kallhåla:)
    Ha det gott..

    SvaraRadera
  3. Åh, du har en Grönlilja... Det är en av mina 'vill-ha'-växter. Den är urläcker... Men vilket fint bord du gjort! Så kreativt.....

    Ha en skön helg!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  4. Den där grönliljan var ju helt underbar!
    annika

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina