-livet i en norrlandsträdgård

onsdag 14 juli 2010

Livet på landet...

Härliga dagar på landet med gräsrensning, vedhuggning, beskäring av äppelträd mm. Jag har lärt mig en del om äppelträds beskärning av min syster "learning by doing" kul :)
Vi har även latat oss med sol och bad och ätit massor av god mat :-D


Vid potatislandet växer detta härliga bedstånd av Purpurklätt


Runt stammen på plommonträdet gifter sig klematiserna Summersnow och President


Björnbäret har ett fint gärsgårdsstöd att klättra på


Kvällsdopp i mälaren 25 grader i vattnet ;)


Svensk sommar när den är som bäst

3 kommentarer:

  1. Vad häligt de såg ut med kvälldopp! önskar att jag var där och inte satt inne och jobbade i en svettig lokal hela dagarna.
    kram

    SvaraRadera
  2. Heej!

    Vad kul när man upptäcker 'norrlands-bloggare' (Norrland, denna 'lilla' landsända som mer eller mindre omfattar halva Sverige :-)) hihi.....

    Ser att du kommer från Vännäs. Själv bor jag i Sundsvall, men är född i Umeå och kommer från Tavelsjö.

    Purpurklätt är fin... Köpte några plantor i år som överraskat mig med sin snygga skarpa cerisea färg. Kvällsdoppet ser ju helt underbart ut....

    Ha en skön helg!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  3. Hej Charlotte
    Håller med det är kul när man hittar fler norrlandsbloggare. Jag har inte lyckats hitta så många från Sundsvall och uppåt, men jag tror och hoppas vi blir fler :)
    Fin blogg och fantastisk trädgård du har :)
    Ha en fin helg du med!

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina