-livet i en norrlandsträdgård

söndag 4 juli 2010

Den som väntar på något gott....

Jag längtar till det går att äta mer än rabarber i trädgården. Att få gå runt och småäta av olika sorter tycker jag om. Just nu drömmer jag om svarta, -röda
-vita vinbär, hallon, björnbär, krusbär, jordgubbar, smultron....mm....mums

Jordgubbsblommor, vackra björnbärsblommor och dom oansenliga hallon blommorna som bjuder på så goda bär senare....Hallon är mitt favoritbär :)


Igår började mina stora laxrosa vallmo slå ut, dom står lite skuggigt därför tar det lite tid innan dom går i blom.


En ros som jag trodde dött i vinter. En liten sned "gren"
överlevde och visar upp sin finaste blommning. Vilken tur att jag inte grävde upp den ! Och inte kommer jag ihåg vad den heter heller.

3 kommentarer:

  1. Visst är det härligt när man kan börja smaka på läckerheter som växer i trädgården!
    Vallmon är väldigt tjusig! Jag har oxå en ros som inte visat livstecken och därför fått flytta till en kruka! Nu kommer det två små blad och då blir man så himla glad!
    Ha det gott i sommarvärmen!
    /Margot

    SvaraRadera
  2. Hello! Nu var det längesen jag var in här. Ser att du investerat i en ny kamera, jättefina bilder! Ha en skön semester!

    SvaraRadera
  3. Fina bilder på bärens blommor! Javisst längtar man tills det mognar så man får smaka av allt det goda.

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina