-livet i en norrlandsträdgård

söndag 11 juli 2010

Det prunkar i "govärmen"....

Lite "Bad Timing" har jag. Reser bort precis när Pionhäcken börjar ta fart och blomma. Ja.. ja.. dom som är kvar hemmavid får njuta av prakten istället. Tur iallafall att en del blommor hann slå ut :-) Det är inte så synd om mig ;-) kommer nog få se mycket vackert och få inspiration på resan. Första stopp är Wij trädgårdar i Ockelbo :-)


Många knoppar kvar att slå ut....


Jag tänkte bättra på brännan B-) men hamnade ganska snart i skuggan under parasollet. Åh.. vad det var skönt och doftade gott från Doftpionen


En annan skönhet i trädgården är Alunroten


Det finns många olika sorter Alunrot. En del gillar man för bladen andra för blommorna.


Skirt och vackert


Mera rött..
Min Rosenspirea som jag planterade i slutet av maj har börjat växa till sig riktigt bra och fin färg på de karmin röda blommorna är det. Blir nog snyggt till Klematisen Jackmani som börjar få knoppar :-)
Ha det skönt i sommarvärmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina