-livet i en norrlandsträdgård

fredag 11 juni 2010

Så skönt !

Härligt vacker kväll, inte ens myggen var så värst besvärliga mot mig:)
Efter jobbet planterade jag ut det sista från växthuset, så skönt! plantorna behövde verkligen komma ur sina trånga krukor.


Tredje gången gillt! I år försådde jag majsen lite tidigare så den förhoppningsvis hinner mogna. Två år i rad har frosten tagit den precis innan den var klar. Jag skulle så gärna få smaka på egenodlad majs :)


Istället för att slängas får penséena pryda komposten, hade inte hjärta att kasta dom när de blommar så vackert än :)

1 kommentar:

  1. Låter inte dumt med egenodlad majs. Ja, penseérna är verkligen en tacksam blomma. De jag har är som vackrast nu och inte vill man ta bort dem . Lena/isis

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina