-livet i en norrlandsträdgård

lördag 29 maj 2010

Rudolf

Prydnadsapeln Rudolf är inhandlad idag på Hansskog i Umeå. En riktig snygging! Den ska vara riktigt härdig då den är uppodlad vid Vindelälven inte långt härifrån, en riktig norrlänning alltså! Hoppas på hyggligt väder imorgon så jag kan börja på mitt lilla projekt där den ska stå.



Ikväll fick jag ner några buskar Rosenspirea vid uteplatsen där jag tidigare haft min ettåringsrabatt. Jag planterade marktäckaren Gullfingerört under buskarna som fort bildar en tjock grön matta, ogräset har ingen chans mot Gullfingerörten, det gillar jag!!

1 kommentar:

  1. Vad roligt att du gillar min blogg! Jag har växtzon 3! Gullfingerört var en nyhet för mig! Den får jag kolla upp lite mer!
    Ha en fin dag! / Irene

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina