-livet i en norrlandsträdgård

tisdag 7 december 2010

Jag fick ett ryck.....det blev två mosshjärtan

I söndags fick jag ett ryck och kom till skott att göra mosshjärtan som jag tycker är så fina. Det är första gången jag ger mig på att göra mosshjärtan  istället för kransar. Mossan  passade jag på att ta sista gången jag plockade svamp i höstas. Jag kanske kunde varit ännu noggrannare och plockat mer 'ren' mossa, men det ser iallafall naturligt ut :)
Mia med bloggen ' I min lilla värld av blommor' har en bra beskrivning hur man tillverkar ett mosshjärta som jag blev inspirerad av.
Jag tillverkade mina hjärtan lite asymmetriska, snodde bastsnören lite 'slarvigt' runt hjärtat.
Jag hittade fejknypon på Plantagen som jag satte dit, plus lite lingonris som jag också plockat tidigare.
Enkelt och jag blev riktigt nöjd över resultatet.

Dom blev ganska stora ca 45cm och 30 cm.
Det är alltid kul att testa något nytt och
nu pryder dom väggen på farstukvisten:)

Ha en fin vecka!

4 kommentarer:

  1. De blev jätte jätte snygga. Duktig du är.Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej Stina!
    Dina hjärtan blev superfina!
    Snygg form och dekorering!

    SvaraRadera
  3. Jättefina verkligen! jag har tänkt att jag skulle pynta om mitt hjärta så det blir lite juligare men har inte hunnit ännu...men jag är hemma med dottern som är sjuk idag så vi får se om jag hinner idag!
    kram

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina