-livet i en norrlandsträdgård

tisdag 29 maj 2012

Ja, inte vet jag....


....vad det är för slags vacker mossa som växer på torvblocken. men dom är riktigt spännande att studera närmare, som en egen liten värld med miniväxter.
Jag tycker det är fint när torvblocken äntligen fått lite karaktär med dessa okända mossarter. 

I vår blommar också 'Vårärten' för första gången, först ut är den vita....snart även den blå...


'Sockblomman 'som jag planterade i höstas blommar nu generöst :)

Skönt!! I helgen har vi fått tillbaka planket, nu  mycket väl förankrat!! 
Fy, vad tungt det var att få det på plats igen.
Nu kan vi se framåt och göra lite roligare saker, tex en beredningsplats, får se om jag får igång sambon eller om han får vila lite :) 

Ha en fortsatt fin vecka om än lite svalare....

4 kommentarer:

  1. Så fina närbilder på mossan du visar.
    Skönt för er att ni nu fixat planket.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  2. mycket vackra moss bilder... ja... det är otroligt vad naturen kan åstadkomma =)
    synd med staketet, det måste ha varit en rejäl storm som ni hade =)

    kram
    susanne

    SvaraRadera
  3. Mossan är lika vacker ...med eller utan namn.
    Trevlig helg
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Less is more - liten mossa är också fantastisk! :) Det händer att jag tänker att man borde satsa på nåtslags "mikroträdgård" i stället för "makroträdgård". Mossa på en stenkant är ett utmärkt exempel på en sån genre!
    Skön helg
    /Anna-Maria

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina