-livet i en norrlandsträdgård

fredag 11 maj 2012

Liten snabb utlottning....

 När jag planterade mina Oxalisar/lyckoklövern fick jag över 'smålökar' från 'Iron Cross' (gröna) och rhizomerna från Oxalis tringularis (lila). 
Tänkte.. ..att det kanske finns någon fler som är sugen på att prova sätta lyckoklöver. Man blir snabbt självförsörjande då dom sätter många nya rhizomer/smålökar varje år :)

Det blir tre lika 'stora' vinster med båda sorterna i.

1 lott= kommentar här på bloggen
    2 lotter= kommentar här + länka hit med 
        bilden nedan på din blogg 

Dragning torsdag 17 maj
Lycka till!


Jag länkar till ett gammalt inlägg HÄR hur jag 
planterar och vinterförvarar Oxalisen.


Ha en skön helg,
 nu har snön äntligen försvunnit från gården...
 nåja.....en liiiten fläck finns kvar men den ska bort i helgen!! 

15 kommentarer:

  1. Jag tror jag har den gröna efter Iréne, men den lila saknar jag och tar gärna en lott.

    SvaraRadera
  2. Hej! Den fina utlottningen vill jag inte missa!Länkar såklart och kniper 2 lotter!
    Skönt att snön försvunnit hos dig nu, det har varit en seg vår! Här har det bara regnat de två senaste dagarna så det kunde gott bli fint nu!
    Ha en fin helg!
    Margot

    SvaraRadera
  3. Åååå vad fint ...Vill jätte gärna vara med. Jag har länkat = 2 lotter.

    Kram

    SvaraRadera
  4. jag vill gärna vara med:) kniper 2 lotter...och hoppas på tur.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  5. Vill oxå vara med. 2 lotter och hoppas på att Fru Fortuna är med mig.
    Ha en fin helg.
    Susanne

    SvaraRadera
  6. Jamen det passar ju bra! Eftersom jag hade tänkt kopiera din oxalistrappa i år, behöver jag fler rizomer ;-) Har ingen blogg så det blir bara 1 lott.

    SvaraRadera
  7. Åh vad spännande, håller tummarna och kör på två lotter :) Har inte sett såna där sen jag var barn.
    Mia

    SvaraRadera
  8. Hejsan Stina!
    Klart jag vill delta i utlottningen med 2 lotter.

    Önskar dig en härlig söndag!

    SvaraRadera
  9. Vill jag GÄRNA vara med på jag länkar så det blir två lotter.
    kram från lilla jag

    SvaraRadera
  10. Å sådana vore kul att ha!
    Jag länkar så 2 lotter tack! =0)
    Det är första gången jag är här så jag ska tassa runt lite och kolla läget.... du har det jättefint här!
    Linda

    SvaraRadera
  11. Hej

    Vill gärna ha dessa fina blommor.
    1lott.
    guma_347@hotmail.com

    SvaraRadera
  12. 1 lott tack :)

    Cassandra
    canicos@hotmail.se

    SvaraRadera
  13. Skyndar mig med i sista stund;-) Vill gärna vara med och vinna Oxalis, de är ju så härliga!
    2 lotter, tack gärna.
    Länkar i min blogg

    SvaraRadera
  14. Hej Hej! Åh så roligt med en utlottning! Jag vill väldigt gärna vara med! Jag tar 1 st lott tack!
    Ha det bra!
    Alexandra
    stjarna_93@hotmail.com

    SvaraRadera
  15. Hej Hej! Jag skulle bli jätte glad om jag vann blommorna! Jag tar 1 st lott! Håller tummarna! och ha en trevlig helg!
    Kram
    Pernilla
    pernillaeriksson1@hotmail.com

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina