-livet i en norrlandsträdgård

fredag 18 maj 2012

Lyckoklöver vinnare är.....



Sambon Ulf fick äran att dra vinnarna...
......  jag säger Grattis till er och lycka till med oxalisarna,
 jag hoppas ni ska få mycket glädje av dom många år framåt:)

 Mejla mig namn och adress så skickar jag rhizomerna+smålökarna så fort jag kan med posten.


Tack alla som ville vara med på utlottningen!


.....och nu till en trevlig nyhet i trädgården. Min julros blommar för första gången, haft den i fem år! Det är så man förlåter att snön låg så länge när man får en sådan skönhet att beundra:)........ 
......lite mer 'plåster' åt min trädgårdslängtan är när det poppar upp växter överallt. Jag inser att jag ska plantera ännu mera vårväxter i mitt buskage, det ger så mycket glädje åt både mig/oss och förbipasserande, det är nu vi behöver det extra mycket :)


....och så en tråkig nyhet. Vårt plank blåste ner och stolpskorna knäcktes i den kraftiga blåsten i tisdags.(trolig orsak, extraförankringen hade släppt från vårt "ruckel") Vår snälla granne hjälpte oss dela och plocka ner planket i tre delar. Tur i oturen är själva planket helt och går att återanvända,.men det blir att borra nya hål och ner med nya plintar, tråkigt extrajobb nu när vi skulle börja med beredningsplatsen utanför växthuset. Så det får vi skjuta på....
.......ja ja, det är bara att gilla läget det kunde ha varit värre, känns bara lite surt när det är annat man vill hålla på med:(


 i onsdags fick vi iaf känna på riktig värme i luften, ca 17 grader!! 
så nu är det hopp om livet:)
                                              
                            Ha det så gott alla i vårt avlånga land,
                                 snart ska jag rusa på jobbet...





7 kommentarer:

  1. Härligt att jag blev en av vinnarna, oxalisar är så fina, ska ta hand om dem efter bästa förmåga! Grattis till Mia och Helen som också vann!Tack för en riktigt fin utlottning!
    Kul att din julros äntligen blommar, de är så vackra! Jag köpte en stor dubbelblommande förra året men den ville inte blomma nu så jag får vänta till nästa år, men de är värda att vänta på!
    Tråkigt med planket som blåste ner, det måste varit rejält blåsigt då!
    Ha en fin helg!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  2. Men såå roligt att få vinna :=)
    Tack!

    Trevligt med en blommande Julros även om du fått vänta. Hos mig trivs dom inte alls trots flera försök.
    Vädrets makter är svår att rå på, tråkigt att saker blir helt förstörda.

    Önskar dig en Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Trist att behöva göra om planket, men det kanske blir ännu bättre nu? Verkligt vacker bild på julrosen! Vårblomning kan man inte få för mycket av.

    SvaraRadera
  4. Grattis till alla vinnarna och tack Stina för en fin utlottning.Tråkigt med planket:-((

    Kram

    SvaraRadera
  5. men det va nog nått jag har missat..o jag som tycker lyckoklöver är så fina...Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  6. Grattis till alla vinnare.
    Visst blir man lite frustrerad när det dyker upp onödigt jobb.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  7. Jättekul att vara en av vinnarna! och grattis till er andra som också vann.
    tack för en trevlig utlottning!
    kram Mia

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina