-livet i en norrlandsträdgård

tisdag 10 augusti 2010

Älskade hallon....

Är det något jag uppskattar i vår trädgård är det hallonen. Dom må skjuta rotskott överallt, men jag ursäktar dom gärna.
Jag har planterat dom så de flesta skotten kör jag över med gräsklipparen.
Hallonen är bara såååå goda...

Hallonen kallar vi för Skobohallon. Det ska tydligen vara en riktigt gammal sort. Dom växte i syrrans trädgård i Bålsta, vi döpte dom efter deras väg:)
Skillnaden är när dom växte där var dom ca 1,20 m höga, här i norrland blir dom ca 2 m höga, kan det bero på ljuset tro?


En "liten kamrat" som också gillar hallonris.
Spindeln hade lyckats spinna ett stort fint nät i riset ,som jag inte vill fastna i :-o
Randiga ben och snygg kropp hade spindeln i allafall !

Nu ska jag ut och plocka av en omgång. Jag brukar frysa ner hallonen i små burkar för att sen äta som kvällsgodis då och då under den långa vintern

Skön avkoppling med lite trädgårdsarbete efter en dag på jobbet.
Ha det gott

1 kommentar:

  1. Ser sååå gott ut! Vad höga dom blir hos dig!
    Ha en fin kväll! / Irene

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina