-livet i en norrlandsträdgård

onsdag 4 augusti 2010

Blåbärskaka och Korea

Idag har regnet öst ner mest hela dagen. Då kan det passa att baka med blåbären jag köpt. Jag tycker det är super gott att äta blåbärskaka men att plocka blåbären gillar jag inte! Hallon och lingon är helt okej att plocka, jag vet inte varför jag ogillar blåbärsplockning, men så är det. Tur att vi har så många duktiga Thailänska plockare här, som jag gärna köper bären av :)

Färdig att hugga in på.....

Den här ursöta Violrutan "Korea" kunde jag inte motstå på plantskolan när vi skulle köpa Mackia Amurensis.
"Korea" blir ca 1,80 ståtligt hög.
Jag är väldigt förtjust i alla sorters "Rutor" har jag märkt :)....



.....det beror nog på att jag gillar deras blomknoppar så mycket, för
vem kan motstå en pärla ?! Inte jag i allafall :D


Ha det gott !!

Hoppas vi får se solen imorgon !

4 kommentarer:

  1. Den blåbärskakan ser otroligt god ut, du får gärna lägga ut receptet ocm du vill och har lust. Kanske kan jag skrapa ihop några dl till en kaka, här är det nämligen inte gott om blåbär.
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  2. Jag vill också ha blåbärskaka...
    Jag ska ut till mamma imorgon och plocka sv.vinbär och då ska vi testa att baka 'surtzina'.Hej hopp!
    /Lillasyster

    SvaraRadera
  3. Den blåbärskakan skulle inte vara fel att få mumsa på!! :o))
    Violrutan ser otroligt söt ut, en sån har jag aldrig haft!
    Idag fick vi solen och värmen tillbaka, skönt!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Mums så gott med blåbärskaka!
    Rutor är vackra växter, gillar dom skarpt!

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina