-livet i en norrlandsträdgård

torsdag 2 september 2010

Vandra vidare in i trädgårdshimlen....

Med sorg i hjärtat måste jag inse att mina trädgårdskor har gjort sitt....
Det är ett par Docksta tofflor/skor som jag använt i trädgården dom senaste åren.
 Kanske inte ämnade från början som trädgårdskor, det blev bara så.
Inte dom allra praktiska men dom var snabba att hoppa i och ur :)
Dom var även med på min 50-årsdag förra året (som rekvisita)
Men nu måste inse att nu är det kört, dom har gått över gräset för sista gången :(
Fötter/strumpor ser inte kul ut efter en stund i dessa!

Nu får dom vandra vidare in i trädgårdshimlen. "Lufthål" överallt.... om det hade gått hade jag komposterat dom ^^


En till trasig historia..hålen i min höger hanske...på pekfingret. Jag brukar förbruka flera par trädgårdshanskar under en säsong och på slutet av säsongen har jag ett antal hela fullt fungerade vänster hanskar kvar. Tänk om det gick att köpa trädgårdshanskar styckevis vänster eller höger handske. En affärsidé....jag hade handlat iallafall :)

Hålet brukar fyllas snabbt med jord som fastnar under pekfingernageln...hm...inte skönt

Efter allt "fult" måste jag visa något snyggt som blommar i trädgården nu.
 Solhatten, echinacea purpurea "Prairie splendor" är så fin även om den får kämpa med dom kalla nätterna vi har, minus 2 grader natten som var, huvva!! 


Vacker i alla stadier....


Flera växter har fått en knäck av dom kalla nätterna med minusgrader. Därför
håller jag tummarna!!  det verkar att vi ska få lite varmare väder nu, äntligen!
Vi har en hel del arbete framför oss med att få nya växthuset på plats och då skulle det vara skönt med lite värme, allt går lite lättare då :)

Ha dé 

2 kommentarer:

  1. De såg väl ingådda ut dina skor. Just när de började bli riktigt bekväma, ska du kasta bort dem ;)
    Själv har jag härliga gröna lidltofflor som jag lodar omkring i. HEMSKA!!
    Hu har ni haft så kallt? Vi har varit nere i sju grader, men det beror förstås på vattnet att här inte varit kallare.
    Fin Solhatt, roligt med något riktigt snyggt nu när nätterna börjar bli kallare. Hälsn mimi

    SvaraRadera
  2. Hej Stina!
    Härliga trädgårdskor... mina ser nästan likadana ut :=)
    ja, vilken affärside att sälja handskar styckevis, skulle bara behöva köpa vä.hanskar ja me

    Snygga Solhattar!

    Trevlig helg!
    Håller tummarna för sol och värme!

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina