-livet i en norrlandsträdgård

onsdag 16 juni 2010

Bortadopterad

Nu är det gjort, parksliden är uppgrävd. Efter egna efterforskningar och goda råd bestämde jag mig, den måste bort!! Även om jag fortfarande gillar den pampiga växten. Men i en trädgård nära huset och rabatter går det inte. Jag fick slita ordentligt för att få upp den med alla rötter och rotskott.

Glad är jag iallafall när en arbetskamrat gärna tog hand om parksliden. Hon bor på landet och där kommer han få det bra och gott om plats. Tack Jenny!
I väntan på avfärd

Istället kommer en Alpklematis ta parkslidens plats. Den blommar så vackert nu och det fanns gott om små skott som jag nu planterat.
En snygg och mycket tålig klätterväxt, perfekt för norrlandsklimat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina