-livet i en norrlandsträdgård

tisdag 29 juni 2010

Projektet har startat....

Sittplatsen vid dammen har inte varit så mysig att sitta vid. Ska försöka få den platsen mer ombonad och lite mer insyn skyddad. Jag har en bild i huvudet hur jag vill att det ska se ut, får se om det blir så i verkligheten också. Det är bara att testa :)

Jaha.. så här såg det ut innan......


Grässvålen och skiffret borttaget....


Markduk och stenmjöl ska på innan skiffret får komma på sin nya plats, lite närmare dammen.


Skiffer, mer stenmjöl och kantsten på plats och vattnat fast.
Så långt hann vi igår....


Efter jobbet idag for vi och hämtade lite mer småsten till det utökade småstenpartiet och fyllde också på med mer matjord.
Nu är det avskärmningen som saknas och lite nyplantering av växter.
Bara det roligaste kvar alltså :)


Till sist en kul växt som börjat blomma.
Fackelrankan, en ettårig klätterväxt som jag fick av min jobbarkompis. Tack Jenny !
Roliga blommor med jättevacker färg. Växer hyfsat fort gör den också :)

5 kommentarer:

  1. Åh, så roligt det är att se andras trädgårdsprojekt:-) Fint det blir/blev!

    Ja, du har rätt om Jolly Bee/Rozanne. Den blir inte så hög, kanske 35-40cm sådär. Fast den kan också bli hög eftersom den liksom klättrar upp bland grenarna i t ex rosor.
    Ha det gott, H.

    SvaraRadera
  2. Oj vad fin din ranka blev! Mina har lidit lite av kylan och ser fortfarande lite klena ut...men ändå någon blomma pågång... =)

    SvaraRadera
  3. Glömde skriva att det var från Jenny! Ha det! =)

    SvaraRadera
  4. Så snyggt det blev, en riktig myshörna!

    SvaraRadera
  5. ... ännu bättre hoppas jag att det ska bli...om det blir som jag vill ska det bli tre avskärmningar av armeringsmatta med "glasblommor". Fär se om jag lyckas få glasmästaren att skära ut rutor av vårt gamla ytterdörrglas och hur jag ska fästa det sen är en senare fråga?! Inte lätt när huvudet är fullt av ideér :)

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina