-livet i en norrlandsträdgård

lördag 5 juni 2010

Rostiga spaljéer

Nu har vi fått in lite mera rost i trädgården, nu i form av två spaljéer. Jag tycker om att använda armeringsjärn, det smälter så fint ihop med omgivningen. På dessa ska klematis Jackmanii få växa. Jag tror att uteplatsväggen kommer upplevas mycket mjukare nu :)

Enkel spaljé. Tre avlånga klossar, borra tre hål helt igenom på mittersta klossen, till hälften på de andra två, sätt i tre armerings järn i önskad längd. Skruva fast klossarna i väggen, klart! Guld värd är min sambo Ulf som hjälper mig att förverkliga mina idéer:) Han tycker också det blir roligare och roligare med trädgården :)

1 kommentar:

  1. Det kommr att bli fint med den blå Jackmanin där. Jag kan rikgtigt se hur den pryder planket:-)
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina