-livet i en norrlandsträdgård

söndag 20 juni 2010

Någon som vet?

Nyss hemkommen från Luleå skärgård. Vädret var inte det bästa, men vad gör det när man är i trevligt sällskap :)
Alltid lika kul att se vad som hänt i trädgården när man varit borta, även om det bara är två dagar! 40 mm regn visade regnmätaren! och gräsmattan behövde verkligen klippas. Det fick bli kvällens aktivitet.
Tittade närmare på en växt som blommar så vackert nu, jag undrar om någon vet vad den heter? Vit och vacker ca 40 cm hög
Min ambition är att kunna namnet på de flesta växter i min trädgård...tyvärr är jag inte riktigt där än..!? men jag lär mig hela tiden :)

Blomma okänd


Närbild på min okända snygging

2 kommentarer:

  1. Hej Stina!
    Din fina växt heter Veronica gentianoides - Porslinsveronika. Den blommar så vackert även i min trädgård, men allt detta regnande har 'slagit' ner den lite.
    Jo, nu får vi hoppas på lite sommar!
    Trevlig avslutning på söndagskvällen!

    SvaraRadera
  2. Tack för hjälpen Helen!
    Det var ett fint namn på en vacker växt
    Stina

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina