-livet i en norrlandsträdgård

söndag 27 juni 2010

Klättertorn bygge...

Idag har vi (sambon)med min hjälp svetsat ihop ett klättertorn i armeringsjärn för första gången.
Vi hade fått låna en gammal pinnsvets av snälla grannar. Kul med svetsjobb tyckte sambon :)
Vi kapade fyra långa på 2,5 m och 12 st på 40 cm. Med facit i hand hade det räckt med 30 cm tornet blev lite stort i omkrets. Men vi är nöjda ändå med vårt första tornbygge med svets :)

Kapat och klart

Topparna ville jag ha lite böjda


Alla bitarna svetsas ihop efter mätning så dom hamnade någorlunda rakt.


Tornet såg lite kalt ut så jag lindade lite tunt snöre mellan järnen för att mjuka upp.


Nu lilla Alpklematis är det bara att växa och fylla tornet med grönska och blommor :)


Och så till sist lite ögonfröjd denna försommar kväll. Alliumen svävar över rabatten
Jag spanar också in mitt nya lilla projekt vid parkbänken och dammen, där vill jag få lite mer mysigt och ombonat att sitta. Jag börjar nog imorgon om krafter finns kvar efter arbetet :P

2 kommentarer:

  1. Jättefin ställning, gillar rost i trädgården. Önskar jag kunde svetsa själv så man kan 'skapa' sina egna alster, nu får man 'tvinga' andra :=)

    Fint med alla Alliumbollar!

    SvaraRadera
  2. Ja, det var verkligen kul att prova på att "skapa själv". Gav mersmak :) Rost är verkligen fint i trädgården som man aldrig kan få för mycket av...eller?...nej... inte än så länge :)
    Ha det gott !

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina