-livet i en norrlandsträdgård

torsdag 24 juni 2010

Pärlor i skyn


Aklejrutans blomknoppar är otroligt fina, som en sky av lila pärlor. Jag föredrar faktiskt knopparna före blommorna. Undrar om det finns någon annan växt som blommar med "pärlblommor"?






I stenpartiet blommar Strandtriften fint nu. Den rosa har frösått sig en del. Skotten har jag flyttat till "barnkammaren" där dom får växa till sig innan jag ger bort dem eller hittar en ny plats i trädgården åt dem.


Jag gillar Strandtriftens gröna "kulle" också :)


Hoppas alla får en skön och fin midsommar !

3 kommentarer:

  1. Fina blommor som är nyheter för mig! Strandtriften ser så söt ut!
    Ha en riktigt skön och härlig midsommar!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  2. Härliga pärlor!
    Minns jag inte helt galet så har även Brudbröd - Filapendula vulgaris också pärlor innan dom slår ut.
    Ha en skön och trevlig Midsommar!

    SvaraRadera
  3. Margot; Visst slutar man aldrig förvåna sig över hur många växter det finns och alltid lär man sig nått nytt :)
    Helen; Brudbröd måste jag kolla in lite närmare, tack för tipset :)
    Ha en trevlig och skön midsommar båda två !
    Stina

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina