-livet i en norrlandsträdgård

torsdag 22 juli 2010

Bonica , bron och rea

Äntligen har det kommit lite välbehövligt regn. Passade på att åka på Blomstertorgets rea, 40%. Det fanns inte så mycket perenner men jag lyckades köpa tre Jättetåtel "Karl forester", Röd sockblomma och lite Taklök i allafall. Jag har inte riktigt klart för mig vart dom ska hamna i trädgården än ?! Så dom får hamna i "barnkammaren" så länge:)


Söta....söta Bonica

Jag har inga rabattrosor i min trädgård utan busk och klätterrosor, fast Bonica tycker jag är ett slags mellanting av rabatt och buskros. Blommar i klasar, tålig, blomvillig och jättesöt !


Nästan som ett vattenfall växer/ringlar mina lyckoklöver nerför brotrappen snart ser man inte krukorna alls. Mina lyckoklöver blir alltid finast när dom får växa på skuggsidan.


Den rostiga kronan (ljuslyktan) som jag köpte på Bäsna trädgård hänger nu på min favorit viloplats uppe på bron
Ha det gott...

4 kommentarer:

  1. Ser att du inte varit på latsidan...fast jag varit borta...
    ha det bäst...
    kram Ulf...

    SvaraRadera
  2. Lite lat har jag varit, disken är odiskad !
    Min diskmaskin är på semester :)
    Ha det skönt du med...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Bonican är faktiskt riktigt söt! Men dina Lyckoklöver ser helt fantastiska ut, så fina har jag aldrig lyckats få dom!
    Den rostiga ljuslyktan ser fin ut!
    Ha det gott!
    //Margot

    SvaraRadera
  4. Vilka fina Lyckoklövrar.... som små bollar! Passar ju som en smäck där på trappan som ett vattenfall som du säger....

    Å vilken vacker trädgård din syster har...mmmmm.... den skulle man ju vilja besöka.......

    Måste bara besöka Gröna Systrar, har inte gjort det fast än jag 'bara' bor 10 mil bort......

    Ha en skön helg!
    Kram Charlotte - Trädgårdsflow

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina