-livet i en norrlandsträdgård

lördag 24 juli 2010

Vackra......

......ställen finns lite överallt. Ett av mina favoritställen som naturen själv skapat är en liten pärla ut efter Vindelälven. Liten fors, den finaste sand, underbar natur och kossor som betar på andra sidan. Helt underbart! Älven kröker sig och det bildas naturliga "bassänger" där vattnet blir extra varmt om man är lite frusen :) Annars är älvsvattnet friskt och skönt ca 20 grader.
Jag doppade mig en gång (i det kalla)!

Små "bassänger "med varierande djup, perfekt för lillkillen vi hade med oss


Ett tag hade vi hela stranden för oss själva, vi ligger längst bort...


.....lite närmare.....alldeles själva...:)


Svunnen tid... en gång har det spelats beachvollyboll vid detta primitiva hemmabygge.


....det blev inte mycket till trädgårdsinlägg, endast lite gräs vid älvskanten !
Nåväl....ibland får det bli så...
Väl hemma vi avnjöt en god middag i trädgården.
Det är härligt att få plocka sina egna grönsaker och göra en god sallad.
Det är lyx för mig :)
Ha det gott...idag har jag tagit det lååångsamt ...

3 kommentarer:

  1. Underbart ställe, en riktig oas! Hälsn mimi

    SvaraRadera
  2. Hej Stina!
    Vilket mysigt stället! Vacker natur runt omkring och vilken fin sand. Att ni fick vara helt själva är ju otroligt, en sådan strand brukar vara fylld med solande människor.

    SvaraRadera
  3. Visst är det ett underbart ställe! Orsaken till att det oftast är lite folk där är att det är lite "bökigt/skumpigt" att ta sig dit som det kan vara i norrland :) Men det är det värt !

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina