-livet i en norrlandsträdgård

onsdag 7 juli 2010

Snart klart...

Idag fick jag dit dom flesta glasrutorna. Blev riktigt nöjd över resultatet :-)
Satte dit dom lite osymetriskt, jag tycker inte om när det blir för ordnat. Det fattas dock några rutor, det blir att tvinna ståltråd och limma igen. Det blir 60 stycken tvinnade trådar totalt innan det blir klart och glaset är vasst, det syns på mina fingrar :-O
Men det är det värt :-)

Det ser ut som frostade glasrutor på håll...


Lite av husets historia i trädgården känns bra :-)


Planterade Flocknävor i olika färger kring avskärmningen
Tror det blir snyggt när dom växt till sig :-)
Annars går det alltid att ändra!
Tur är väl det :-)
Ha det gott

5 kommentarer:

  1. Vad snyggt!!!
    Du skulle hjälpa andra med deras trädgårdar, rita förslag, extra knäcka som trädgårdsdesigner helt enkelt!
    /Lilla syster Eva

    SvaraRadera
  2. "Stina", gud vad snyggt det blev! Jag håller med föregående talare, hjälp andra, tillexempel mig på Stjärngatan 25 ;-)

    Kram Sara

    SvaraRadera
  3. Tackar så mycket, kul att ni som jag tyckte det blev snyggt. Tänk vad man kan göra med lite glas och armeringsmatta. Med lite fantasi kommer man långt :)
    Det är bara att slå en signal, Sara ;-)

    SvaraRadera
  4. Hej svejs!
    Du håller dig sysselsatt ser jag. =) Det blev ju jättesnyggt! Oj så läckert! Ha det gött! /Jenny

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Det blev superfint!
    Enormat vackra glasrutor, kul att du fick din idé så dom kom till användning.

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina