-livet i en norrlandsträdgård

måndag 5 juli 2010

Projektet fortsätter....glasblommor

En heldag i Umeå idag. En trevlig glasmästare lyckades skära ut 19 rutor av vårat gamla dörrglas från 1948. Nu är det "bara" monteringen kvar.
Några inköp till segelduks monteringen, klädköp och givetvis en sväng till en plantskola och då går det som det går.

Snöbollsbuske, Skuggblad, mörkrosa Stjärnflocka och liten rosa Flocknäva blev dagens inköp. Och jag som bara skulle ha några nävor, så det kan bli :D
Här trixas och fiklas det, jag fick "offra" en ruta att testa infästningen på. Glasmästarens råd var silikon och tvinnad ståltråd.
Imorgon vet jag om det fungerade, torktid....


Glasblommorna är så vackra...


Igår var jag sugen på något gott från trädgården, i väntan på det blev det bullbak istället. Bullen ser nästan ut som en "blomma" :)
Nu blev jag sugen på en, fast egentligen borde jag avstå med tanke på bikini provningen idag. Bikini och provhytt passar inte ihop ! Eller kan det bero på något annat !? Äsch, nu är det semester......
Ha en fortsatt fin kväll !

1 kommentar:

  1. Vilket vackert glas! Det kommer att bli supersnyggt! Håller tummarna för att glasmästarens råd fungerar, men det gör det nog också.
    Mums för nybakade bullar :=)
    Det finns inte en enda butik som har en ordentlig provhytt, fel ljus... man ser blek ut! fel speglar... man ser fet ut! Fattar inte varför det är så ;=)
    Natti, natti!

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina