-livet i en norrlandsträdgård

lördag 17 juli 2010

Syrrans trädgård....

....är sannerligen något över det vanliga, helt fantastiskt !! Hon är min och min andra systers inspirationskälla och mentor. Det är inte dumt att ha en trädgårdsmästare till syster som gärna delar med sig av sina kunskaper. Vi kan prata "trädgård" hur länge som helst! Att få dela sitt trädgårdsintresse med
båda sina systrar, det är tredubbel lycka, det :)

Behöver ni trädgårdshjälp ! Prova Växtverket ett företag som syrran har tillsmmans med en kompanjon :)

En titt in i syrrans fantastiska trädgård

Inbjudande... med många trädgårdsrum


Spännande växtkombinationer


Woodland såklart :)


Syrran har en förkärlek för snygga lönnar i olika färg och bladverk, jag kan inte annat att hålla med att lönnar är fantastiska


En stor damm med guldfiskar och med härlig plantering runt om


En liten japansk inspirerande del med grus och sten.


En urläcker vildpelargon som heter Australia, tålig, växer fort och blommorna luktar gott nästan som smultron. Generös som syrran är fick vi flera skott :)


Hon hade en fuling !? eller rättare sagt två fulingar.
Fast ju mer jag tittar på den är den ganska häftig :-)
En slags ciklid som var stor som en hel måltid!
Undrar vad han tänkte när han tittade på mig ;-)

Nu är vi på väg mot norr igen, kan nog bli ett trädgårdsbesök till, hoppas ! Vi funderar på Gröna systrar i Hudiksvall :-)

Ha det gott i sommar Sverige

3 kommentarer:

  1. Man tackar... kul med likasinnade syskon:).
    Syrran...

    SvaraRadera
  2. Jösses, vilken vacker trädgård!
    Roligt att ha en sådan i närheten att få inspiration av. Fina bilder!

    SvaraRadera
  3. Ja.. visst är syrrans trädgård vacker. Tyvärr ligger den 65 mil söderut. Jag och min andra syster som också bor i Vännäs får mycket inspiration när vi är "nere" och hälsar på.
    Jag ska "tjuvta" några bilder från syrrans trädgård här i Vännäs. Den är också fin :)
    Ha det gott...

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina