-livet i en norrlandsträdgård

söndag 17 april 2011

Jippie...

.....då var det premiär för nya växthuset att börja fyllas med plantor, känns så bra med lite svängrum :)
 Vill ordna nya hyllor för plantorna, men för tillfället får gamla bänkar duga.
Ja, ja.. det får komma senare, just nu vill jag bara njuta av att det verkligen står ett 'stort' växthus på vår gård :D 
där...


 ...termostaten står på 15 grader, hoppas hoppas vi slipper riktigt kalla nätter. Det ska väl funka ändå, men jag blir alltid lite orolig när tempen sjunker. Därför inhandlade jag igår en.....
 .....en trådlös väderstation (249kr Biltema) så jag kan hålla koll inomhus på temperaturen ute i växthuset. Inte speciellt dyrt för lite bekvämlighet^^
Det var en del andra finesser på den, men jag är mest intresserad av temperaturen längst ner som visar växthustempen.
 .....jag hann med att plantera lite blomster på bron också....
....påskliljorna blommar förhoppningsvis lagom till påsk.
Känns så härligt med lite levande grönt på bron efter långa vintern och nu är det 'nästan' snöfritt här!
Ha en fin vecka


9 kommentarer:

  1. Härligt att se att även ditt växthus är igång.

    SvaraRadera
  2. oj va fint det blev i ditt växthus!

    ha de bra!
    susanne

    SvaraRadera
  3. Så roligt med nytt växthus! Och vilken praktisk mätare. Vänta bara, du "behöver" nog de andra finesserna också så småningom.

    SvaraRadera
  4. Hej Stina!
    Förstår att det är ljuvligt att få flytta ut till ditt nya växthus.
    Det ser ut som du redan har hunnit bära ut en hel del plantor.
    En trådlös termometer är toppen att ha så man kan övervaka inifrån :=)
    Du har gjort många superfina vårplanteringar som välkommnar på bron.
    Önskar dig en härlig avslutning på helgen och en superfin påskvecka.

    SvaraRadera
  5. Vilket stort och härligt växthus, behändigt atthålla koll på temperaturen i vxhuset innifrån. Ljuvliga arrangemang på trappen.
    Önskar dig en skön dag
    Susanne

    SvaraRadera
  6. Vad härligt att få flytta in i växthuset! Jag vet känslan då vi byggde ett nytt större för några år sedan.

    SvaraRadera
  7. Nu är odlingssäsongen igång ser jag. Visst är det fantastiskt när ma kan ställa ut i växthuset. Allt växer så det knakar.

    Vilken fin zinklåda du har planterat i.

    Om du vill så kika in hos mig och anta utmaningen.

    Ha en riktigt fin fortsättning på veckan
    Gunilla

    SvaraRadera
  8. Underbart med både växthuset och blomplanteringarna! Går det åt mycket el för att hålla växthuset uppvärmt?

    SvaraRadera
  9. Snart en ny odlingssäsong i växthuset. Hoppas vi får se mer då.

    / http://www.glashusen.se

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina