-livet i en norrlandsträdgård

måndag 25 april 2011

Vilken fart.....

Fantastiskt att princip hela Sverige har haft ett underbart påskväder.
Det gäller att hänga med i svängarna nu, så man inte missar något.
 Jag har som vanligt inte koll på vårlökarna, tror alltid jag ska komma ihåg vad jag planterade var, hm !? Men vad gör det, jag blir lika glad ändå när jag ser något komma upp  ur jorden och så blir det en överraskning vad det är :) 
 ....krokusarna är som finast nu....

 ....den här söta lilla vårblomman planterade jag i höstas och redan glömt namnet på. Jag brukar spara namnetiketten, men tydligen inte på den här :/

 .....en skön paus från krattning och vedstapling i växthuset med
dotter och sambo.
 Lite spartanskt bord, man tager det man haver :)

...nu är påsken över och jag får vänta ett år till nästa gång
jag får äta min favorit efterrätt igen.
Jag är nämligen helt 'galet' förtjust i memma!

Ha en fin vecka !

4 kommentarer:

  1. Hej Stina!
    Kan det vara Vårstjärna - Chionodoxa luciliae Alba?
    Ser mysigt ut med fika i växthuset, vädret har ju varit helt fantastikst hela helgen. All snö borta men ganska blött i backen.
    Måste nog starta min damm, har aldrig hänt i april förr, allt är väldigt tidigt. Usch och fy, bävar för eventuella bakslag.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Jag tror också att jag ska komma ihåg vad jag pillat ner .Men det gör man ju inte. Kanske nåt....Vad mysigt i nya växthuset.Kul nu när allt börjar "pluppa" upp. Kram

    SvaraRadera
  3. Fina krokusar du har! Jag blir alltid lika besviken på att de krokusar jag pillar ner sällan kommer upp, och om de gör det är de mer än lovligt ynkliga. Däremot är jag i vår glatt överraskad över de billiga mininarcisser som jag köpte i kruka ifjol, och sen grävde ner utomhus när de inte längre var vackra i köket. De sticker nu upp med flera fina knoppar!

    SvaraRadera
  4. Det är inte bara en snygg trägård med vackra blommor som gör livet njutningsfullt :) det är ju det lilla enkla som fika med de man har kär :) (memma är oxå min favorit) Kram Suss

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina