-livet i en norrlandsträdgård

fredag 29 april 2011

Projekt planer....

Nu har vi dragit igång projektet att fixa till området kring växthuset. Än så länge har jag inte riktigt alla 'detaljer' klart för mig. Jag tycker det är ganska kul att gå och grunna och fundera på olika lösningar.
 Ofta börjar jag med att  skissa en 'grovritning', sen ändrar jag om det behövs under resans gång.
 Så här ser det ut  i dagsläget åt ena hållet, endast komposterna har kommit på rätt plats. Planen är nya odlingsbänkar i olika storlekar, eventuellt med grus runt....

....på andra sidan hoppas jag att vi får till en liten arbetsplats utanför växthusets ingång helst under tak....jordgubbslandet måste minskas....ny 'barnkammare' ...kallbänk...varmbänk....bark kring dessa....och så kantsten runt heeela området...phu......ja, det var mina planer för tillfället vi får se vad det blir i slutändan :)

Hoppas alla får en fin Valborg och 1:a maj!
Själv ska jag på växtmarknad i Umeå imorgon och sen ska jag hälsa på min äldsta dotter på BB där hon är beordrad vila i väntan på att tvillingarna ska komma.

9 kommentarer:

  1. Hej Stina!
    Det ser redan så fint ut ditt 'område' runt växthuset. Spännande att följa med fortsättningen av dina funderingar.
    Grubblande en hel del på trädgårdsmässan men beslöt att hoppa över den i helgen. Jag får nöja mig med vårmässan i Luleå nästa helg.
    Hoppas du hittar många trevliga växter och andra 'nödvändiga' saker att handla.
    Trevlig Valborg!

    SvaraRadera
  2. Tycker att du har fint runt ditt växthus redan nu så det skall bli spännande att se vad du hittar på.
    Ha en fin valborg
    Susanne

    SvaraRadera
  3. Åh, så mycket spännande! Tvillingar, växtmarknad och nytt stuk på odlingarna. Håller en tumme för alltihop. Känner igen mig i funderingarna kring landen. Hur många gånger har vi gjort om här? Vet ej, men fler blir det nog allteftersom behoven ändras.

    SvaraRadera
  4. Tycker som tidigare kommentarer att det ser väldigt fint och planterat ut redan. :) Skön valborg!

    SvaraRadera
  5. vad kul med projekt :) jag ritar inte så mycket utan kör på så ser man var man hamnar efter hand :) Trevlig valborg på dej Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Ser så fint och välvårdat ut hos dig! Så härligt ditt växthus ser ut, önskar att jag hade ett också:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. det ser så färdigt ut redan, men å andra sidan vill man ju lite förnya hela tiden =)
    ha de bra!
    susanne

    SvaraRadera
  8. Tack snälla att ni tycker det ser fint ut redan:) Det har fungerat bra också, men odlingsbänkarna har börjat ruttna. Därför tänkte vi passa på att förnya dom också när området närmast växthuset måste fixas till.
    Ha det gott..

    SvaraRadera

Kul att du vill lämna en hälsning, det uppskattas !
Vänliga hälsningar/ Stina